masaz-leczniczy-siedzaca-praca-1

Jak radzić sobie ze skutkami siedzącej pracy? 5 wskazówek

Nadwaga, bóle kręgosłupa, cukrzyca, choroby układu krążenia, a nawet demencja. To bardzo częste konsekwencje wielogodzinnej, siedzącej pracy, która jest rzeczywistością większości polskich pracowników biurowych. Na szczęście – negatywnym skutkom pracy przed komputerem można przeciwdziałać i zminimalizować ich wpływ na nasze zdrowie i sprawność fizyczną. Warto więc wiedzieć, jak to zrobić.

Czym może skutkować długotrwała praca siedząca?

Wielogodzinna, wykonywana przez lata praca przy biurku niesie ze sobą szereg negatywnych konsekwencji dla naszego zdrowia. Bardzo często wiąże się ona z niską aktywnością fizyczną, nieodpowiednią dietą i nadmiernym stresem, co tylko napędza rozwój różnorodnych chorób i schorzeń. Wśród najczęstszych skutków można wyróżnić:

  • permanentne obciążenie kręgosłupa, a szczególnie odcinka lędźwiowego, szyjnego i piersiowego
  • wady postawy
  • choroby metaboliczne, w tym cukrzyca oraz insulinooporność
  • nadwaga
  • podwyższenie cholesterolu, a nawet miażdżyca
  • choroby układu krążenia
  • zespół cieśni nadgarstka
  • demencja i zaburzenia na tle neurologicznym
  • problemy trawienne
  • migrena i bóle głowy

Jak zapobiegać konsekwencjom długotrwałej, siedzącej pracy? 5 praktycznych wskazówek

masaz-leczniczy-siedzaca-praca-2

Istnieje wiele sposobów i rozwiązań, dzięki którym zminimalizujesz negatywny wpływ siedzącej pracy na swoje zdrowie i samopoczucie. Nasi masażyści i doświadczeni terapeuci rekomendują, aby w swoim codziennym życiu stosować się do 5 poniższych wskazówek:

1. Zapewnij sobie regularną aktywność fizyczną

Nie od dziś wiadomo, że wysiłek fizyczny działa leczniczo na wszystkie procesy zachodzące w naszym organizmie. Redukuje stres, wyzwala wydzielanie się endorfin, zwiększa odpornośc organizmu, a przede wszystkim wzmacnia mięśnie, które są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy w młodym wieku i pozwalają uniknąć dolegliwości bólowych kręgosłupa. Twoja zmiana nie musi być radykalna i nie oznacza, że od dziś musisz spędzać wszystkie wieczory na siłowni. Jeśli masz blisko do pracy – przejdź się czasem na nogach. Skorzystaj ze schodów, zamiast kolejny raz wsiadać do windy. Podsumowując – zadbaj, żeby każdego dnia utrzymać minimalną dawkę ruchu.

2. Zadbaj o wartościową i zbilansowaną dietę

Odpowiednio zbilansowana dieta to najlepsza profilaktyka dla wielu schorzeń i chorób. Jeśli decydujesz się na siedzącą pracę, prawdopodobnie masz niewiele ruchu w ciągu dnia. Zrekompensuj to swojemu ciału za pomocą odżywczych posiłków, które nie przekraczają Twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Zrezygnuj ze słodkich napojów i sztucznie przetworzonej żywności. Jako pracownik siedzący jesteś bardziej podatny na choroby układu krążenia, nadwagę i zaburzenia metaboliczne. A wszyscy wiemy, że lepiej jest zapobiegać, niż leczyć.

3. Wykonuj regularne badania kontrolne

Wykonuj regularne badania profilaktyczne – w szczególności cyklicznie sprawdzaj poziom cukru we krwi i cholesterol. Pozwoli Ci to odpowiednio zareagować, jeśli w Twoim organizmie zaczną zachodzić niepokojące zmiany związane z siedzącym trybem życia i nieodpowiednią dietą. Najlepiej jednak zastosuj się do dwóch powyższych punktów, a ryzyko zachorowań znacznie się zmniejszy.

4. Ergonomia, ergonomia i jeszcze raz ergonomia

Zwróć uwagę na to, czy swoją codzienną pracę wykonujesz siedząc na ergonomicznym fotelu. Taki fotel pozwala utrzymać odpowiednią postawę oraz chronić kręgosłup przed skrzywieniem czy nadwyrężeniem pewnych jego odcinków. To bardzo ważny aspekt minimalizowania skutków siedzącej pracy, ponieważ właśnie na tym fotelu Twoje ciało będzie musiało wytrzymać w jednej pozycji przez wiele godzin. Dobrym rozwiązaniem jest także użycie regulowanych biurek, które pozwalają pracownikowi pracować na stojąco. To ogromna ulga dla kręgosłupa i przeciążonego ciała – nawet jeśli na pierwszy rzut oka praca w taki sposób może się wydawać męcząca i niewygodna!

5. Rozważ regularny masaż kręgosłupa – Poznań

Regularny masaż kręgosłupa to rozwiązanie dla osób, które już odczuwają pierwsze dolegliwości bólowe związane z pracą przy biurku lub chcą profilaktycznie zadbać o swoje zdrowie. Taka profilaktyka pozwala oszczędzić sobie wielu problemów w późniejszych latach. Masaż leczniczy kręgosłupa jest w stanie pobudzić krążenie krwi, rozluźnić spięte mięśnie i zwiększyć wytrzymałość krążków międzykręgowych. Zwyrodnienia stawów kręgosłupa, rwa kulszowa lub dyskopatia nie będą Twoim zmartwieniem, jeśli odpowiednio wcześnie zadbasz o swój kręgosłup. Nasi doświadczeni masażyści w Poznaniu pozwolą Ci zachować sprawność fizyczną przez długie lata.

Nie musisz się męczyć i biernie przyglądać, jak siedzący tryb życia przynosi coraz więcej negatywnych skutków. Zrób krok w kierunku swojej witalności i umów się na masaż kręgosłupa w Poznaniu u jednego z naszych specjalistów. Gwarantujemy, że po skończonej sesji masażu będziesz wiedział, że Twoje zdrowie i komfort przez długie lata to największa wartość. Nie czekaj, aż początkowe sygnały zamienią się w bolesne zwyrodnienia – umów się na masaż leczniczy już dziś!

Podziel się

Share on facebook
Share on google
Share on twitter

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 2 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 2 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 3 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 3 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Dla ilu osób chcesz zamówić tą usługę?

Usługi będą wykonywane jedna po drugiej przez wybranego przez Ciebie fizjoterapeutę.

Chcesz zamówić tą usługę dla więcej niż 2 osób lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 2 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 3 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 3 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 3 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Chcesz zamówić masaż dla dwojga? Przeczytaj instrukcję.

Aby zamówić masaż dla dwojga wykonywany jednocześnie przez 2 terapeutów u Ciebie w domu:

1. sprawdź w w naszym kalendarzu rezerwacji dostępność terminów u 2 wybranych terapeutów

2.Zarezerwuj i opłać pierwszy masaż

3.Zarezerwuj i opłać drugi masaż

Potrzebujesz pomocy lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas

Ile masaży chcesz zamówić?

Masaże będą wykonywane jeden po drugim przez wybranego przez Ciebie terapeutę.

Chcesz zamówić więcej niż 3 masaże lub masz inne pytania związane z rezerwacjami ? Zadzwoń do nas